Epilacja laserowa przy hirsutyzmie

Opis dla: Epilacja laserowa przy hirsutyzmie

Hirsutyzm to problem nadmiernego owłosienia. Pojawia się przede wszystkim u kobiet. Objawia się tym, że włosów jest dużo, są gęste, czarne i pojawiają się w typowo męskich miejscach. Problemu hirsutyzmu nie warto bagatelizować. Skutecznie leczyć pomaga go m.in. epilacja laserowa. Zobacz, czym jest hirsutyzm, jakie są jego przyczyny i efekty stosowania zabiegów epilacji laserowej.

Hirsutyzm czy nadmierne owłosienie?

W dobie, kiedy ideałem piękna jest gładkie ciało, objawów hirsutyzmu doszukujemy się bardzo często. Choroba ta często mylona jest z nadmiernym owłosieniem. Tymczasem nadmiar włosków na ciele nie zawsze jest stanem chorobowym. Niepokoić można się, dopiero kiedy zaczynają pojawiać się one na brodzie, nad górną wargą, na plecach, podbrzuszu, dekolcie, w okolicach sutków i na wewnętrznej stronie uda. W takiej sytuacji warto wybrać się na konsultacje do bydgoskiej lub częstochowskiej Bieńkowscy Clinic. Lekarz na podstawie wywiadu medycznego oraz z pomocą punktowej skali Ferrimana-Gallwaya oceni, czy występuje hirsutyzm, czy nadmierne owłosienie.

Przyczyny hirsutyzmu

Jako główną przyczynę hirsutyzmu podaje się zaburzenia gospodarki hormonalnej organizmu. Te powstawać mogą m.in. w wyniku bardzo dużego stresu, co prowadzi do znacznego wzrostu poziomu prolaktyny. Duże ilości tego hormonu mogą doprowadzić do zaburzenia stosunków ilościowych pochodnych testosteronu i estrogenów, co będzie przekładać się na występowanie owłosienia w okolicach androgenowrażliwych. Jako inną przyczynę hirsutyzmu wymienia się niektóre leki np. środki antykoncepcyjne, sterydy anaboliczne, glikokortykosteroidy.

Leczenie hirsutyzmu

Leczenie hirsutyzmu uzależnione jest od przyczyn występowania schorzenia oraz jego objawów. Na początku lekarz zazwyczaj przepisuje leki. Jeśli one nie pomagają, to jedyną skuteczną metodą leczenia jest epilacja. Jest ona zabiegiem, który pozwala trwale usunąć całą strukturę włosa łącznie z jego cebulką. epilacja laserowa wykonywana w Bieńkowscy Clinic wykonywana jest laserem diodowym VECTUS™. Zastosowana w nim fala posiada duże powinowactwo do melaniny – barwnika włosa. Sprawia to, że światło zostaje zaabsorbowane przez barwnik i dochodzi do termicznej destrukcji mieszka włosowego. Dzięki temu na stałe można pozbyć się niechcianych włosów, nawet jeśli jest ich bardzo wiele.

Jak przygotować się do zabiegu epilacji laserowej?

Aby zabieg epilacji laserowej mógł być wykonany, specjalista musi stwierdzić czy nie istnieją żadne przeciwwskazania. Do takich zalicza się: świeżą opaleniznę, bliznowce, przerwaną ciągłość naskórka, aktywne infekcje skórne, bielactwo, łuszczycę, epilepsję, cukrzycę, wszczepiony rozrusznik serca, ciążę, rekonwalescencję po zabiegach chirurgicznych, zażywanie leków i ziół fotouczulających i obniżających krzepliwość krwi.

Bezpośrednio przed zabiegiem należy dokładnie ogolić miejsca, które będą poddawane epilacji. Nie nakładać na nie samoopalaczy czy kremów i kosmetyków z retinolem, witaminą C oraz kwasami owocowymi. Należy przygotować się też na to, że skóra po epilacji laserowej może być delikatnie zaczerwieniona. Aby pomóc się jej zregenerować, należy unikać gorących kąpieli, sauny, solarium, kosmetyków złuszczających, na bazie alkoholu oraz leków i ziół uczulających na słońce.

Na czym polega epilacja laserowa?

Pierwszym krokiem epilacji laserowej jest zabieg czytnikiem Skintel™. Przykłada się go bezpośrednio do miejsc, z których ma być usunięte owłosienie w celu zbadania poziomu melaniny. Na podstawie pomiaru specjalista ustala indywidualne i najlepsze parametry zabiegu. Gwarantuje to jego skuteczność, a także bezpieczeństwo. Właściwy zabieg usunięcia owłosienia wykonuje się z pomocą specjalnej głowicy. Jej rozmiar dobierany jest w zależności od epilowanego obszaru na ciele. Głowica lasera przykładana jest do skóry – w tym czasie wysyła impuls światła, który pochłaniany jest przez melaninę włosa i zamieniany na ciepło. Efektem zabiegu jest trwałe uszkodzenie macierzy włosa, co uniemożliwia mu odrastanie. Całość procedury trwa kilka-kilkanaście minut. Więcej o epilacji laserowej i zaleceniach do niej można się dowiedzieć w Bieńkowscy Clinic.