Fotostarzenie się skóry – zatrzymaj je laserem Enlighten!

Opis dla: Fotostarzenie się skóry – zatrzymaj je laserem Enlighten!

Powszechnie wiadomo, że promieniowanie UV nie wpływa korzystnie na zdrowie i wygląd. W wyniku nadmiernego wystawiania się na działanie promieni słonecznych, nie używając przy tym zabezpieczeń w postaci kremów z wysokimi filtrami czy odpowiedniej odzieży i akcesoriów ochronnych, jesteśmy narażeni na wystąpienie przedwczesnego fotostarzenia skóry. Jakie są objawy i jak leczyć jego skutki?

Fotostarzenie skóry – przyczyny, objawy, leczenie

Fotostarzenie, czyli przedwczesne starzenie skóry, powstaje pod wpływem długotrwałej ekspozycji na słońce. Prowadzi to do gromadzenia się niewłaściwych włókien elastynowych w tkance łącznej, czego wynikiem są ubytki w strukturze macierzy pozakomórkowej, jak włókna kolagenowe, fibroektyna i inne, które odpowiadają za zdrowy stan skóry. Najczęstszymi skutkami fotostarzenia są między innymi zmarszczki, teleangiektazje, przebarwienia, zwiotczenie i suchość skóry.

Aby zapobiec powyższym skutkom, zaleca się regularne stosowanie kremów ochronnych z wysokim filtrem, najlepiej o faktorze 50 SPF, oraz noszenie odpowiednich akcesoriów, jak kapelusze i okulary przeciwsłoneczne. Istotne jest także unikanie ekspozycji na słońce w godzinach 10-15, ponieważ wtedy promieniowanie jest najmocniejsze, a także niekorzystanie z usług miejsc, takich jak solarium.

Aby zredukować objawy fotostarzenia skóry, dermatolodzy na początek polecają kuracje lecznicze z wykorzystaniem leków zawierających retinoidy wraz z suplementacją witaminy C i kolagenu, jednak trzeba się liczyć z tym, że to terapia długotrwała. Za najbardziej skuteczne środki w walce z widocznymi objawami przedwczesnego starzenia, specjaliści uważają zabiegi medycyny estetycznej.

W Klinice Bieńkowscy mamy do zaoferowania Państwu szereg zabiegów odmładzających i rewitalizujących, przywracających skórze prawidłową strukturę i zdrowy wygląd. Nasi eksperci na problem fotostarzenia najbardziej jednak polecają kuracje laserowe, a wśród nich tę z wykorzystaniem lasera Cutera ENLIGHTEN TRIPLEX PICO GENESIS.

Zmarszczki? Przebarwienia? Wypróbuj laser Enlighten!

Enlighten Triplex Genesis to medyczny laser trzeciej generacji klasy premium, stworzony przez firmę Cutera, który łączy działanie trzech innych systemów laserowych. Dzięki temu przejawia wielofunkcyjność i większą efektywność. Laser ma szeroki zakres parametrów, co pozwala dostosować odpowiednią moc impulsu oraz jego długość do problemu i skóry pacjenta, a także pozwala na pracę w trybie klasycznym lub frakcyjnym w technologii piko- i nanosekundowej.

Sam zabieg jest niemal bezbolesny, dlatego nie jest konieczne podanie znieczulenia. Przed zabiegiem lekarz dokładnie oczyszcza i natłuszcza skórę pacjenta. Aby zredukować ewentualny dyskomfort, w trakcie procedury używa się specjalistycznego systemu chłodzącego – Zimmer. Na sam koniec masuje się skórę poprzez aplikację kremu nawilżającego i ochronnego.

Od razu po zabiegu może wystąpić zaczerwienienie i przyciemnienie koloru przebarwień, a jeszcze rzadziej grudki na skórze, jednak nie należy się tym martwić. Są to naturalne objawy, które znikają zazwyczaj w przeciągu 1-3 dni.

Bardzo istotne jest, aby stosować się do zaleceń lekarza po zabiegu. W przypadku leczenia fotostarzenia, oprócz terapii laserowej, w Klinice Bieńkowscy polecamy terapię domową, na którą składają się preparaty depigmentujące, ochrona przed promieniowaniem UV, a także wprowadzenie łagodnej pielęgnacji, w tym kremów nawilżających.

Jakie są efekty zabiegu?

Efekty zabiegu laserem Cutera Enlighten Triplex Pico Genesis są widoczne już po pierwszej sesji, jednak w zależności od rodzaju problemu i typu skóry polecamy wykonanie kilku sesji, których ilość dobierzemy indywidualnie do potrzeb pacjenta.

W Klinice Bieńkowscy dbamy o każdego pacjenta, a także jego bezpieczeństwo i pełny komfort. Zabieg laserem Cutera Enlighten jest nieinwazyjny, praktycznie bezbolesny i nie wymaga okresu rekonwalescencji, dlatego mogą z niego korzystać nawet najbardziej wymagające i wrażliwe osoby.

Dzięki terapii laserowej następuje widoczne spłycenie objawów fotostarzenia skóry, jak zmarszczki, a także wyrównanie kolorytu cery i obkurczenie rozszerzonych porów. W wyniku tego pacjent może cieszyć się na nowo promiennym i młodzieńczym wyglądem.

Aby zredukować możliwość wystąpienia powikłań, przed zabiegiem zapraszamy na konsultację z naszym specjalistą. Lekarz wykluczy ewentualne przeciwwskazania w postaci stanów zapalnych czy opryszczki, tak aby cała procedura przebiegła w pełni bezpiecznie i z satysfakcją dla pacjenta.

Aby dowiedzieć się więcej o zabiegach odmładzających i innych, zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub odwiedzenia nas osobiście w recepcjach Bieńkowscy Clinic w Częstochowie lub Bydgoszczy.