Ile kosztuje skleroterapia?

Opis dla: Ile kosztuje skleroterapia?

zmiany naczyniowe mogą być jedynie efektem estetycznym, występującym na twarzy lub na innych obszarach ciała. Zdarza się też jednak, że stanowią poważniejszy problem zdrowotny i mogą być niebezpieczne. Aby się ich pozbyć, można przeprowadzić operację chirurgiczną lub znacznie mniej inwazyjny zabieg z zakresu medycyny estetycznej. Ten ostatni może być wykonany na drodze usuwania zmian naczyniowych laserem bądź skleroterapii.

Co to jest skleroterapia?

Pod pojęciem skleroterapii kryje się nieinwazyjna metoda likwidacji zmian naczyniowych. Polega ona na wprowadzaniu spienionego leku do niewydolnych żył znajdujących się na kończynach dolnych. Celem jest uszkodzenie śródbłonka naczyniowego, które prowadzi do skurczu naczynia, a w konsekwencji – do jego zarośnięcia.

Wskazaniem do przeprowadzenia skleroterapii jest zdiagnozowanie żylaków siatkowatych na kończynach dolnych. Zabieg jest przeprowadzany w warunkach ambulatoryjnych, przy użyciu oświetlacza naczyniowego LED lub urządzenia USG. Procedura jest bezpieczna i bezbolesna.

Zalecenia przedzabiegowe obejmują powstrzymanie się przed depilacją kończyn dolnych, która mogłaby prowadzić do uszkodzenia naskórka. Wskazane jest stawienie się w klinice z osobą towarzyszącą.

Efekty skleroterapii można obserwować już po okresie rekonwalescencji. Procedura przyczynia się do poprawy wyglądu oraz kondycji kończyn dolnych. Zalecenia pozabiegowe obejmują stosowanie kompresjoterapii oraz częste chodzenie w pierwszej dobie po opuszczeniu kliniki przez pacjenta.

Rekonwalescencja po skleroterapii trwa przeciętnie kilka tygodni. W tym okresie możliwe jest wystąpienie niepożądanych skutków ubocznych zabiegu. Należą do nich:

• nieznaczna tkliwość miejsc zabiegowych,
  • pokrzywka,
  • krwiaki,
  • przebarwienia,
  • zgrubienia.

Skleroterapię można przeprowadzić jako samodzielny zabieg bądź w połączeniu z laserowym usuwaniem zmian naczyniowych (evlt) i/lub procedurą miniflebektomii.

Jak każdy zabieg medyczny, skleroterapia jest obarczona szeregiem przeciwwskazań. Wśród nich znajdują się aktywna choroba nowotworowa, stwierdzona niewydolność ogólnoustrojowa oraz zaburzenia układu krzepnięcia.

Ile kosztuje skleroterapia?

W Bieńkowscy Clinic w Bydgoszczy cena za usuwanie zmian naczyniowych metodą skleroterapii może się różnić, w zależności od rozległości obszaru zabiegowego. Za likwidację żylaków zapłacisz orientacyjnie od 600 zł.

Ceny zabiegów wynikają z wielu czynników. W naszych gabinetach pacjenci otrzymują profesjonalną opiekę medyczną, a stosowane sprzęty i preparaty są najnowocześniejsze i najbardziej skuteczne na rynku. Personel kliniki nieustannie się szkoli, poszerzając swoją wiedzę i zdobywając nowe kompetencje.

Skąd się biorą żylaki i jak ich uniknąć?

Żylaki to zmiany naczyniowe, powstające głównie na nogach, których obecność świadczy o niewydolności krążeniowej organizmu. Są one widoczne gołym okiem, ponieważ objawiają się rozszerzeniem naczyń krwionośnych i ich zniekształceniem.

Żylaki stanowią problem estetyczny, ale, co ważniejsze, również zdrowotny. Najczęstszą przyczyną ich występowania jest nadciśnienie tętnicze, jednak mogą pojawić się również na skutek zwężenia światła naczyń krwionośnych czy uszkodzenia zastawek. Konsekwencją tych nieprawidłowości jest stan zapalny, który prowadzi do zastoju i/lub cofania się krwi we wnętrzu żył.

Żylaki występują najczęściej u osób, które mają ku temu skłonności genetyczne. Można zmniejszyć prawdopodobieństwo ich wystąpienia, uprawiając sport i stosując profilaktyczną dietę przepisaną przez lekarza. Warto także dążyć do zniwelowania czynników ryzyka, do których należą:

• noszenie butów na wysokim obcasie,
  • częste podróże samolotem,
  • gorące kąpiele, sauna,
  • palenie papierosów,
  • picie alkoholu,
  • nadwaga lub otyłość,
  • dźwiganie ciężarów,
  • przyjmowanie leków hormonalnych.

Nieleczone żylaki mogą być przyczyną powikłań, takich jak owrzodzenia żylnych podudzi, zakrzepowe zapalenie żył czy zatorowość płucna. W skrajnych przypadkach mogą prowadzić do zagrożenia życia.

Nieinwazyjne leczenie żylaków – efekty (zobacz zdjęcia)

Zdjęcia przed i po zabiegu usuwania żylaków w Bieńkowscy Clinic Bydgoszcz i Częstochowa