10.09.17 |
Regeneracja skóry

Zastrzyk zamiast operacji, czyli zastosowanie osocza bogatopłytkowego w ortopedii

Ortopedia regeneracyjna – krok w stronę nowoczesnej medycyny

Ortopedia regeneracyjna to nowy kierunek medycyny, którego celem jest odbudowa uszkodzonych tkanek przy pomocy osocza bogatopłytkowego lub komórek macierzystych pobranych bezpośrednio od pacjenta. Dzięki wstrzyknięciu w naderwany mięsień lub ścięgno osocza z czynnikami wzrostu wywołuje się w organizmie pacjenta procesy naprawcze, a w uszkodzonych lub zmienionych chorobowo tkankach następuje proces regeneracji. Ogromną zaletą ortopedii regeneracyjnej jest połączenie niskiej inwazyjności (np. zastrzyki z osocza w kolano) z wysokim bezpieczeństwem zabiegu (preparat otrzymany bezpośrednio z krwi pacjenta ogranicza ryzyko nieprzewidzianych reakcji układu immunologicznego).

Ortopedia regeneracyjna to w wielu przypadkach doskonała alternatywa dla tradycyjnych zabiegów ortopedycznych, które wiążą się z większym bólem i dyskomfortem dla pacjenta, ale przede wszystkim dłuższym okresem rekonwalescencji. Zastosowanie osocza bogatopłytkowego w ortopedii pozwala też zmniejszyć ilość stosowanych do tej pory standardowych leków – ma to bardzo duże znaczenie w przypadku osób, które w trakcie leczenia zmagają się również z innymi schorzeniami, a także osób aktywnych, którym zależy na bardzo szybkim powrocie do zdrowia.

Leczenie osoczem bogatopłytkowym stawów, ścięgien i tkanek – na czym to polega?

Jedną z częściej stosowanych w ortopedii regeneracyjnej metod leczenia, z której korzystają również specjaliści z naszej kliniki, są właśnie zabiegi z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego. Metoda ta pozwala wykorzystać najbogatsze i naturalne źródło czynników wzrostu, czyli płytek krwi. Wystarczy niewielka ilość pobranej od pacjenta krwi, aby w przeciągu kilku minut (w wyniku odseparowania) uzyskać bogaty koncentrat płytek krwi, które następnie wstrzykuje się w chore tkanki uszkodzonych mięśni, więzadeł, chrząstki czy kości. Silna stymulacja procesów naprawczych dzięki ostrzykiwaniu osoczem bogatopłytkowym przynosi bardzo szybkie i stabilne efekty – pacjenci dużo szybciej pozbywają się bólu i wracają do swojej dawnej sprawności.

Dla kogo terapia osoczem bogatopłytkowym?

Leczenie osoczem bogatopłytkowym sprawdza się idealnie w przypadku różnych schorzeń i urazów narządu ruchu. W naszej klinice osocze bogatopłytkowe wykorzystujemy m.in. przy leczeniu zespołów bólowych kręgosłupa, zmian przeciążeniowych, np. łokieć tenisisty, łokieć golfisty, zapalenie kaletki przedrzepkowej i przedłokciowej, przeciążenia ścięgna Achillesa, zespoły przeciążeniowe stawów, kolano skoczka, uszkodzenia i ubytki chrząstki stawowej stawów. Osocze bogatopłytkowe w ortopedii stosowane jest także przy leczeniu zaburzeń zrostu kostnego.

Więcej informacji na temat medycyny regeneracyjnej znajdziesz na stronie: Medycyna regeneracyjna – Bieńkowscy Clinic.