Cera naczynkowa – przyczyny, objawy, leczenie

Charakterystyczne “pajączki” w okolicach nosa oraz rumień na policzkach to objawy świadczące o posiadaniu niezwykle wrażliwej i trudnej w pielęgnacji cery naczynkowej. Warto wiedzieć, że choć problematyczna, cera naczynkowa nie jest zaliczana do chorób i nie można jej nabyć wraz z wiekiem.

Cera naczynkowa – objawy, zdjęcia

Cerę naczynkową charakteryzuje rumień na policzkach, pajączki w okolicach nosa, a także bardzo wysoka wrażliwość na czynniki atmosferyczne. Zarówno wysokie, jak i niskie temperatury oraz wiatr i duża wilgotność powietrza nie służą cerze naczynkowej. Szczególnie trudno znosi nagłe zmiany temperatur.

Cera naczynkowa – przyczyny

Przyczyną powstawania nieestetycznych, czerwonych pajączków jest płytsze umiejscowienie naczynek, a na rumień wpływa wzmożona produkcja estrogenów oraz uwarunkowania genetyczne. Osoby z cerą naczynkową powinny unikać opalania się na słońcu i w solarium, stresu, sauny, gorących kąpieli, tabletek antykoncepcyjnych, czerwonego wina oraz ostrych przypraw.

Jak dbać o cerę naczynkową? Zapytaj na forum ekspertów Bieńkowscy Clinic

Cera naczynkowa jest bardzo trudna w pielęgnacji, a nieestetyczne zaczerwienienia trudno ukryć nawet pod makijażem. Skutecznym sposobem na pozbycie się pajączków jest laser naczyniowy Laser Nd:YAG oraz fototerapia DYE-VL/ VPL.

Leczenie cery naczynkowej laser Laser Nd:YAG

Polecane zabiegi dla cery naczynkowej laser Laser Nd:YAG