Malformacja limfatyczna – przyczyny, objawy, leczenie

Malformacje limfatyczne należą do nienowotworowych wad rozwojowych budowy naczyń. Występują pod postaciami naczyniaka jamistego i naczyniaka płaskiego. Charakteryzują się torbielowatymi zmianami występującymi na różnych obszarach ciała w zależności od rodzaju.

Malformacja limfatyczna – objawy, zdjęcia

Malformacje limfatyczne charakteryzują się miękkimi torbielami, w rzadkich przypadkach mogą być pokryte pęcherzykami zawierającymi płyn tkankowy. Rozróżnia się  dwa rodzaje malformacji:

• malformacja makrotorbielowata, występująca na skórze i błonach śluzowych w okolicach szyi
  • malformacja mikrotorbielowata, występująca na kończynach górnych i klatce piersiowej.

W rzadkich przypadkach zmiana lokalizuje się w pachwinach, przestrzeni zaotrzewnowej. Duże zmiany w okolicach szyi mają tendencję do powiększania się.

Malformacja limfatyczna – przyczyny

Przyczyny malformacji limfatycznych, jak i pozostałych malformacji naczyniowych, nie są znane. Zmiany powstają w życiu płodowym wskutek rzadkich zaburzeń rozwoju naczyń. Ujawniają się w różnym wieku i nie zanikają samoistnie. Malformacje limfatyczne mają podłoże genetyczne.

Leczenie malformacji limfatycznych – sprawdź na forum Bieńkowscy Clinic

Malformacje limfatyczne, zarówno mikro-, jak i makrotorbielowate leczy się za pomocą laseroterapii. Przy tego rodzaju zmianach polecany jest laser naczyniowy Cutera Excel V+.

Leczenie malformacji limfatycznych laser Cutera Excel V+