Naczyniak jamisty – przyczyny, objawy, leczenie

Naczyniak jamisty to łagodny nowotwór bez typowych cech złośliwości i charakteryzuje się poszerzonymi przestrzeniami naczyniowymi, wypełnionymi krwią. Naczyniak jamisty może występować na skórze, kościach, narządach wewnętrznych. W zależności od umiejscowienia może powodować poważne dolegliwości zdrowotne.

Naczyniak jamisty – objawy, zdjęcia

W większości przypadków naczyniak jamisty nie daje żadnych objawów. Jednak w przypadku umiejscowienia w ośrodkowym układzie nerwowym, oczodole czy wątrobie może powodować takie objawy jak: napady padaczkowe, zaburzenia widzenia, nudności i wymioty, bóle głowy, zaburzenia psychiczne, porażenie kończyn czy zaburzenia równowagi. Naczyniaki jamiste występują również na skórze i mogą przybierać postać bladoczerwonych guzków, niebieskich plam lub wklęsłych zmian. Najczęściej występuje u wcześniaków i dziewczynek. Zazwyczaj zmiany skórne ustępują samoistnie.

Naczyniak jamisty – przyczyny

Nieznane są dotąd przyczyny powstawania naczyniaka jamistego. Przypuszcza się, że zmiany powstają w końcowej fazie życia płodowego, najczęściej u wcześniaków i niemowląt. Naczyniaki jamiste zwykle znikają samoistnie do 10 roku życia, a u dorosłych występują niezwykle rzadko. Wiadomo jednak, że ten rodzaj naczyniaków uwarunkowany jest genetycznie.

Zapytaj na forum specjalistów Bieńkowscy Clinic o metody leczenia naczyniaka jamistego

Naczyniaki umiejscowione w narządach wewnętrznych, oczodołach i ośrodkowym układzie nerwowym wymagają stałej kontroli lekarskiej, a w rzadkich przypadkach konieczna jest interwencja chirurgiczna lub radioterapia. Naczyniaki jamiste umiejscowione na skórze znikają samoistnie lub usuwa się je laserowo. Laser Cutera Excel V+ pozwala usunąć nieestetyczną zmianę, ale także zahamować jej dalszy wzrost.

Leczenie naczyniaka jamistego laser Cutera Excel V+