Rumień – przyczyny, objawy, leczenie

Rumień jest medycznym określeniem miejscowego zaczerwienienia skóry. Rumień występuje zarówno u dorosłych, jak i u dzieci. Najczęściej zmiany skórne spowodowane są miejscowym podrażnieniem skóry, alergią lub przegrzaniem, ale zaczerwienienie może być również objawem choroby. Niektóre zmiany rumieniowe ustępują samoistnie, pozostałe wymagają odpowiedniego leczenia.

Rumień – objawy, zdjęcia

Rumień objawia się miejscowym zaczerwienieniem skóry i dodatkowymi objawami, w zależności od rodzaju:

• rumień trwały – objawia się owalnymi plamami i spowodowany jest zażywaniem niektórych leków,
  • rumień zakaźny – objawia się zmianą skóry w kształcie motyla, a później wysypką, jest chorobą wirusową występującą najczęściej u niemowląt i dzieci,
  • rumień dłoni – objawia się zaczerwienieniem kłębu i kłębika na skórze dłoni, najczęściej występuje przy nadciśnieniu wrotnym lub niewydolności wątroby,
  • rumień wędrujący – jest charakterystyczną pierścieniową zmianą skórną i jednym z pierwszych objawów zakażenia boreliozą,
  • rumień nagły – choroba zakaźna u dzieci do 2 lat, charakteryzująca się kilkudniową gorączką oraz wysypką grudkowo-plamistą na twarzy,
  • rumień stwardniały – charakteryzuje się zmianami na podudziach i najczęściej spowodowany jest zakażeniem prątkiem gruźlicy.

Rumień – przyczyny

Rumień może występować na skórze w wyniku wielu chorób o różnym podłożu. Najczęściej przyczynami rumienia są stany zapalne, infekcje, rany oraz urazy. Zaczerwienienie skóry może być również spowodowane oparzeniem słonecznym.

Sposoby leczenia rumienia polecane przez specjalistów Bieńkowscy Clinic

Leczenie rumienia w dużym stopniu zależy od jego rodzaju. W przypadku rumienia zakaźnego, nagłego, stwardniałego konieczne jest wdrożenie leczenia farmakologicznego. W leczeniu rumienia spowodowanego urazem, poparzeniem słonecznym, alergią lub podrażnieniem doskonale sprawdzi się laseroterapia. Najlepsze efekty przynosi usuwanie zmian skórnych nowoczesnym laserem naczyniowym Cutera Excel V+ oraz fototerapia DYE-VL/ VPL.

leczenie rumienia laser Cutera Excel V+

leczenie rumienia zabieg Genesis v+