Teleangiektazje

Teleangiektazje to siateczkowate poszerzenie drobnych naczyń krwionośnych w skórze, potocznie nazywane pajączkami naczyniowymi. Mogą powstawać z bardzo błahych przyczyn lub wskazywać na bardzo poważne schorzenia. Teleangiektazje częściej występują u kobiet, zazwyczaj między 18 a 35 rokiem życia.

Teleangiektazje – objawy, zdjęcia

Teleangiektazje objawiają się niewielkimi żyłkami śródskórnymi o średnicy od 0,1 mm do 0,4 mm. Zmiany mogą mieć żywoczerwoną lub sino-fioletową barwę, w zależności od rodzaju poszerzonego naczynia. Najczęściej występują na twarzy, szyi, dekolcie, a także kończynach. Najbardziej rozległym przykładem teleangiektazji jest trądzik różowaty.

Teleangiektazje – przyczyny

Przyczyny teleangiektazji mogą być związane z chorobami skóry lub układu krążenia, a także niewłaściwego trybu życia. Do czynników zwiększających ryzyko teleangiektazji zalicza się ciążę, siedzący tryb życia, korzystanie z solarium, częsta ekspozycja skóry na słońce, przyjmowanie leków sterydowych, stosowanie laserów biostymulujących.

Sposoby leczenia teleangiektazji – zapytaj na forum specjalistów Bieńkowscy Clinic

Teleangiektazje w niektórych przypadkach zanikają samoistnie, a w pozostałych przypadkach bardzo dobrze sprawdza się laseroterapia. Szczególnie polecany jest precyzyjny laser Cutera Excel V+. W przypadkach teleangiektazji związanej z niewydolnością krążeniową konieczna jest konsultacja lekarska.

Leczenie teleangiektazji laser Cutera Excel V+