Zmiana naczyniowa – przyczyny, objawy, leczenie

Zmiany naczyniowe zwane malformacjami naczyniowymi, to nienowotworowe zmiany spowodowane wrodzonymi zaburzeniami rozwoju budowy naczyń. W zależności od rodzaju charakteryzuje się różnymi objawami, lokalizacją i sposobami leczenia.

Zmiana naczyniowa – objawy, zdjęcia

Wyróżnia się kilka rodzajów zmian (malformacji) naczyniowych jak malformacje kapilarne, żylne, tętniczo-żylne, limfatyczne i mieszane. zmiany naczyniowe kapilarne charakteryzują się czerwonymi plamkami na skórze w obrębie głowy i szyi oraz na błonach śluzowych. malformacje żylne objawiają się zaburzeniami krzepliwości krwi oraz obrzękiem i owrzodzeniem. Malformacje tętniczo-żylne mogą objawiać się pieczeniem, owrzodzeniem, obrzękiem, a także krwawieniem i niewydolnością serca. Malformacje limfatyczne objawiają się pod postacią miękkich torbieli, umiejscowionymi pod skórą.

Zmiana naczyniowa – przyczyny

Nie są znane przyczyny zmian naczyniowych, jednak udowodniono, że mają podłoże genetyczne. zmiany naczyniowe powstają w pierwszych tygodniach życia płodowego i w zależności od rodzaju ujawniają się w różnym wieku. Na powstawanie zmian naczyniowych mają wpływ zmiany hormonalne związane z dojrzewaniem lub ciążą.

Sposoby leczenia zmian naczyniowych – poznaj opinie specjalistów na forum Bieńkowscy Clinic

Zmiany naczyniowe w zależności od rodzaju leczy się farmakologicznie, operacyjnie lub laserowo. Większość zmian naczyniowych skutecznie usuwa precyzyjny laser Cutera Excel V+.

Leczenie zmian naczyniowych laser Cutera Excel V+