Laser frakcyjny CO2 (głębokie odmłodzenie, wiotkość, blizny, rozstępy)

OPIS METODY

Laser Mosaic eCO2™ – zaawansowany technologicznie frakcyjny system laserowy eCO2 – firmy LUTRONIC® – służy do ablacyjnej, trwałej, głębokiej odnowy i regeneracji skóry oraz intensywnej stymulacji syntezy nowego kolagenu.

Bieńkowscy Clinic® jako pierwsza klinika w Polsce od stycznia 2009 stosuje eCO2 – obecnie jest to już II generacja tego lasera. Wypracowaliśmy już własne, autorskie schematy procedur oraz ulepszenia w zakresie znieczulenia, osłony skóry w trakcie i gojenia skóry po zabiegu. Pozwoliło to skrócić rekonwalescencję o 30-40% oraz uczynić zabieg jeszcze bardziej komfortowym.

Laser Mosaic eCO2™ generuje długość fali – 10600nm. Dzięki bardzo silnemu i precyzyjnemu działaniu pozwala zwalczać głębokie zmarszczki i najbardziej zaawansowane objawy starzenia się skóry. W rękach doświadczonego lekarza stanowi bezprecedensowe narzędzie do bezpiecznej walki z najtrudniejszymi objawami fotostarzenia skóry, rozstępami i bliznami. Laser Mosaic eCO2™ pozwala dotrzeć do najgłębiej położonych warstw skóry, natychmiast usuwając zaprogramowaną część starych komórek, w sposób zapewniający idealne warunki do powstawania komórek młodych i zdrowych i jednocześnie stymulując syntezę nowego kolagenu. Jednoczesnym i natychmiastowym efektem działania lasera jest obkurczenie skóry.

Laser Mosaic eCO2™ zapewnia perfekcyjną harmonię między najnowocześniejszą technologią laserów frakcyjnych i głębokim medycznym efektem resurfacingu (peelingu) stosowanym od lat w medycynie. Dzięki temu stosując laser Mosaic eCO2™ unikamy powikłań towarzyszących stosowanym dawniej głębokim peelingom i laserom starszej generacji, takich jak: infekcje, blizny, przebarwienia czy długotrwałą (wielotygodniową) rekonwalescencję.

WSKAZANIA

• blizny
    • potrądzikowe
    • pourazowe
    • pooparzeniowe
    • pooperacyjne
  • wiotkość skóry
  • zmarszczki
  • rozstępy
  • poszerzone pory
  • przebarwienia (melasma)
  • fotouszkodzenia i fotostarzenie
  • brodawki, włókniaki

ZALETY TERAPII

• REKONWALESCENCJA (czas gojenia) po zabiegu laserem Mosaic eCO2™ wynosi od 3 – 6 dni, co stanowi przełom w zabiegach z użyciem lasera eCO2
  • ryzyko efektów ubocznych – przebarwień jest takie samo jak w znacznie mniej inwazyjnych i skutecznych zabiegach
  • zaawansowana technologia frakcjonowania impulsów lasera zapewnia bardzo dużą szybkość pracy (krótki czas zabiegu) oraz niski – akceptowalny poziom dolegliwości
  • najwyższa skuteczność i trwałość efektów wśród dostępnych na świecie systemów laserowych

PRZEBIEG ZABIEGU

Laser Mosaic eCO2™ emituje wiązkę światła bardzo silnie pochłanianego przez uwodnione – żywe tkanki. W tym mechanizmie dochodzi do efektu kontrolowanej i natychmiastowej wymiany skóry starej i zmęczonej na nową i zdrową.

Dochodzi do wymiany zaprogramowanego przez lekarza odsetka komórek – tym samym możliwe jest ujednolicenie kolorytu skóry, jej rozświetlenie i totalne odmłodzenie. Mosaic eCO2™ zapewnia bardzo precyzyjne efekty bez objawów ubocznych, takich jak krwawienie z punktów leczonych laserem, dzięki zaawansowanej technologii precyzyjnej koagulacji otworków wycinanych w naskórku i skórze nawet na głębokość 2,5mm!

Technologia frakcyjna – podobnie jak w przypadku laserów PIXEL™ i FRAXEL re:store DUAL™ oraz najnowszego CUTERA® Pico ENLIGHTENTM TRIPLEX MLA, dostępnych w ofercie Bieńkowscy Clinic®, zapewnia bardzo szybkie gojenie skóry po zabiegu. Dzieje się tak dlatego, iż wiązki lasera wystrzeliwane z różną – programowalną gęstością nawet do 300/1cm2 – aplikowane są bardzo precyzyjnie – tak, iż pomiędzy uszkodzeniami pozostają „mostki” zdrowej nietkniętej skóry, z których odradzają się nowe komórki – dochodzi do bardzo szybkiego gojenia i syntezy nowego kolagenu (remodeling). Laser ten po raz pierwszy łączy w sobie przeciwstawne dotychczas cechy – efektów osiąganych jak w bardzo silnych agresywnych zabiegach przy bardzo krótkim czasie gojenia, najwyższym komforcie i bezpieczeństwie pacjenta.

Typowa procedura, w zależności od wskazań i efektów składa się z 2-3 spotkań w odstępach 3-4 tygodniowych. W zależności od rozległości i umiejscowienia zmian, lekarz w porozumieniu z pacjentem, może zdecydować o zwiększeniu odstępów pomiędzy zabiegami.

zalecenia po zabiegu

Bezpośrednio po zabiegu przez godzinę lub dwie pacjent odczuwa dyskomfort podobny do reakcji po intensywnym opalaniu. Przez okres 2-3 dni występuje przemijający lekki rumień i obrzęk (1-2 dni). Może pojawić się również niewielkie zbrązowienie skóry, które ustępuje w ciągu kilku – kilkunastu dni. Związane jest to z procesem usuwania uszkodzonych laserem starych tkanek. Często występuje powierzchowne złuszczanie naskórka, trwające max. do 7 dni po zabiegu – jest to efekt procesu jego odnowy.

Przez 24 godziny po zabiegu należy stosować maść z antybiotykiem i przemywać skórę wyłącznie zaleconym w gabinecie preparatem (NIE WODĄ!). Od 2 doby pacjent stosuje preparaty przyspieszające regenerację naskórka (np. Cicalfate, Cicabio lub Beta-skin) oraz wodę termalną. W tym czasie należy zaprzestać stosowania kosmetyków funkcjonalnych. Nie należy wymuszać efektu złuszczania skóry (peeling, pocieranie naskórka) – proces ten powinien odbywać się naturalnie.

Po 2 dniach od zabiegu można myć skórę i nakładać na nią makijaż, unikając drażnienia skóry w obszarze objętym zabiegiem. Niezbędnym elementem prawidłowej i bezpiecznej terapii jest ochrona przed słońcem. Należy regularnie stosować kremy z wysokim filtrem przez co najmniej 30 dni po zabiegu. Efekty są bardzo spektakularne i widoczne już po pierwszym zabiegu. Pełen rezultat zabiegu osiągamy w ciągu 2-3 miesięcy, po zakończonej terapii. Przez 5-7 dni należy unikać alkoholu, sauny, gorących kąpieli.

Możliwe objawy po zabiegu

• obrzęk
• rumień
• efekt opalonej skóry

PrzeciwWskazania

• ciąża i okres karmienia piersią
• skłonność do powstawania blizn przerostowych – keloidów
• stosowanie retinoidów w ciągu ostatnich 6 miesięcy
• aktywne infekcje skóry poddawanej leczeniu
• aktywna opryszczka
• aktywna choroba nowotworowa
• ciężkie i niewyrównane schorzenia ogólnoustrojowe (niewydolność nerek, cukrzyca, niestabilna choroba niedokrwienna serca)
• świeża opalenizna
• stosowanie leków immunosupresyjnych

CENNIK

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym cennikiem>.

FORMY FINANSOWANIA

W naszych klinikach można płacić w systemie ratalnym. Sprawdź dostępne formy finansowania>.