Najczęściej zadawane pytania

  1. Jak utrzymać wagę po zakończeniu diety?

Najważniejsze by nie wrócić do dawnych nawyków żywieniowych, nieregularności spożywania posiłków czy podjadania nocnego. Powolne wyprowadzenie z diety redukującej do diety podstawowej znacznie ułatwia utrzymanie wagi, która może się wahać +- 2 kg. Czas trwania terapii odchudzającej powinien być czasem zmian nawyków na zdrowsze, które pozostaną z nami na całe życie. Ważne jest również by zadbać o ruch w naszym codziennym życiu i nie ulegać pokusie objadania.

 

  1. Jak często sprawdzać wagę podczas stosowania planu żywieniowego?

Kontrola wagi nie powinna odbywać się częściej niż raz na 2 tygodnie. Dopiero w takim okresie można zaobserwować efekty utrzymywania, przybierania lub gubienia wagi. Waga może nawet znacznie wahać się w ciągu jednego dnia, a wynika to ze zmiany wody w ciele (pęcherz pomieści nawet do 1,5 litra wody), zawartości treści jelitowej i żołądka w którym jednorazowo możne znajdować się nawet do 3 litrów pokarmu. U kobiety dodatkowo w wyniku zmian hormonalnych organizm zatrzymuje do 2 litrów wody pod koniec cyklu miesięcznego. Nie warto więc zbyt często stawać na wagę. Na wizycie kontrolnej zostanie dokonany pomiar wagi i analiza składu ciała.

 

  1. Jak ważna jest woda w procesie odchudzania?

Nawodnienie jest potrzebne, aby wszystkie procesy metaboliczne zachodziły prawidłowo, sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Należy spożywać minimum 2 litry wody dziennie.

 

  1. Jaki rodzaj wysiłku fizycznego jest wskazany podczas odchudzania?

Wysiłek fizyczny podczas odchudzania jest bardzo pożądany, musi jednak być dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości Pacjenta. Podczas krótkiego, intensywnego wysiłku organizm czerpie energię, spalając cukier. Dopiero po dłuższym wysiłku zaczynasz czerpać z rezerw tłuszczowych. Dla osób odchudzających się preferowany jest wysiłek aerobowy.