Obrzezanie (cyrkumcyzja) – usunięcie napletka

Opis dla Obrzezanie (cyrkumcyzja) – usunięcie napletka

Obrzezanie, inaczej cyrkumcyzja to najprościej ujmując- zabieg chirurgicznego usunięcia napletka.

Najczęstszym powodem do obrzezania w krajach europejskich jest to ostatnie wskazanie, czyli wrodzone, lub nabyte zwężenie napletka, które utrudnia, lub uniemożliwia odprowadzenie go do rowka zażołędnego i odsłonięcie żołędzi prącia. U dorosłych mężczyzn jest to najczęściej wynikiem powikłań infekcji bakteryjnych, lub stanów zapalnych narządów płciowych.

Dyskomfort związany ze stulejką wynika głównie z braku możliwości przeprowadzenia zabiegów higienicznych i chronicznym zaleganiem tzw. mastki. Nieleczona stulejka uznawana jest także za stan zwiększonego ryzyka rozwoju nowotworu prącia. Może być również przyczyną dolegliwości bólowych podczas współżycia seksualnego.

Poprawa komfortu seksualnego i higieny prącia to nie jedyne korzyści jakie przynieść może zabieg resekcji napletka. Badania naukowe dotyczące flory bakteryjnej prącia dobitnie wskazują, że w jego wyniku ulega ona wyraźnej zmianie co w konsekwencji prowadzi to utrudnienia przenikalności wirusa HIV do organizmu mężczyzny. Rozprzestrzenianie się wirusa HIV wśród mężczyzn obrzezanych jest mniejsze o ok. 55%, a zachorowalność na AIDS nawet o 76%. Brak napletka znacząco zmniejsza również ryzyko wystąpienia wielu chorób przenoszonych drogą płciową na czele z wirusem brodawczaka ludzkiego HPV, który odpowiada za zachorowania na raka szyjki macicy, prącia, krtani oraz odbytu.

WSKAZANIA

• religijne – rytualne obrzezanie męskich wyznawców judaizmu w 8. dniu życia
  • kulturowe – głównie w krajach afrykańskich, jako podkreślenie momentu, w którym chłopiec staje się pełnoprawnym członkiem wspólnoty plemiennej
  • profilaktyczne – w USA do niedawna wszystkie noworodki płci męskiej były rutynowo podawane temu zabiegowi w celu ułatwienia utrzymania higieny prącia
  • medyczne – zabieg chirurgiczny mający na celu poprawę komfortu i/lub wyeliminowanie dolegliwości bólowych związanych z niemożnością odsłonięcia żołędzi prącia, czyli tzw. stulejki

OPIS METODY

W Bieńkowscy Clinic zabieg chirurgicznej resekcji napletka wykonujemy w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu jest zupełnie bezbolesny. Znieczulenie lidokainą u podstawy prącia pozwala na czasowe, całkowite zniesienie odczuwania dolegliwości bólowych.

Zabieg przeprowadzany jest przez wykwalifikowany zespół medyczny, w warunkach sali operacyjnej, co znacznie redukuje ryzyko ewentualnych powikłań pozabiegowych.

Podczas operacji chirurg precyzyjnie ocenia, jaka ilość napletka powinna zostać usunięta. Precyzyjna resekcja odbywa się przy użyciu diatremy chirurgicznej po czym na pozostałości skóry zakładane są wchłanialne szwy skórne oraz jałowy opatrunek.

Zalecenia po zabiegu

W okresie pooperacyjnym pacjent zobowiązany jest do regularnej wymiany opatrunku i odkażania okolicy pozabiegowej. Pacjent pozostaje pod stałą kontrolą telefoniczną, a po 2-3 dniach od zabiegu jest także poddawany kontroli w Klinice, celem oceny postępów gojenia. Usuwanie szwów nie jest konieczne.

W okresie gojenia ran, czyli przez ok 2-4 tygodni bezwzględnie należy powstrzymywać się  od współżycia seksualnego oraz masturbacji.

CENNIK

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym cennikiem>.

W naszych klinikach można płacić w systemie ratalnym. Sprawdź dostępne formy finansowania>.