Naczyniak włośniczkowy – przyczyny, objawy, leczenie

Naczyniak włośniczkowy to łagodna zmiana nowotworowa, ujawniająca się w okresie niemowlęcym i zanikająca w wieku wczesnodziecięcym. Charakteryzuje się czerwonymi plamkami o intensywnej czerwonej barwie, stąd potocznie nazywany jest znamieniem truskawkowym. Większość zmian zanika samoistnie i nie wymaga interwencji, natomiast niektóre mogą nieść za sobą poważne następstwa zdrowotne i rozwojowe.

Naczyniak włośniczkowy – objawy, zdjęcia

Naczyniak włośniczkowy ujawnia się do 3 roku życia i częściej występuje u dziewczynek. Objawia się żywoczerwoną, niewielką i najczęściej płaską zmianą na skórze głowy, twarzy, karku i tułowia. Znamię truskawkowe powiększa się i uwypukla podczas płaczu oraz napinania powłok ciała. Naczyniak włośniczkowy blednie przy ucisku. Większość naczyniaków włośniczkowych zanika samoistnie, natomiast zlokalizowane w okolicach powiek mogą wpływać na zaburzenia wzroku czy opadanie powieki.

Naczyniak włośniczkowy – przyczyny

Przyczyny powstawania tego rodzaju zmian skórnych nie są znane, za najbardziej prawdopodobne uznaje się zaburzenia gospodarki hormonalnej organizmu. Udowodniono, że naczyniaki włośniczkowe mają podłoże genetyczne i najczęściej zanikają do 7 roku życia.

Leczenie naczyniaka włośniczkowego – zapytaj na forum ekspertów Bieńkowscy Clinic

Naczyniak włośniczkowy w większości przypadków nie wymaga interwencji medycznej, w pozostałych stosuje się leczenie farmakologiczne, krioterapię lub laserowe usuwanie zmian. Bardzo dobre efekty w usuwaniu nieestetycznych zmian daje laser naczyniowy Cutera Excel V+.

Leczenie naczyniaka włośniczkowego laser Cutera Excel V+