Pajączki naczyniowe – przyczyny, objawy, leczenie

Pajączki naczyniowe to potoczna nazwa teleangiektazji, czyli siateczkowatych poszerzonych naczynek krwionośnych w skórze, najczęściej o żywoczerwonym lub sinawym zabarwieniu. Pajączki naczyniowe mogą być objawem niewłaściwej pielęgnacji, niezdrowego trybu życia, ale także bardzo poważnych chorób, jak niewydolność serca.

Pajączki naczyniowe – objawy, zdjęcia

Pajączki naczyniowe najczęściej objawiają się niewielkimi żyłkami śródskórnymi o czerwonym lub sinawym zabarwieniu. Najczęściej lokalizują się na twarzy, szyi, dekolcie oraz na kończynach. Do najbardziej rozległych pajączków naczyniowych zaliczany jest trądzik różowaty.

Pajączki naczyniowe – przyczyny

Przyczyny powstawania pajączków mogą być związane z niehigienicznym trybem życia, chorobami skóry, a w niektórych przypadkach są jednym z objawów poważnych chorób układu krążenia. Na powstawanie pajączków naczyniowych ma wpływ siedzący tryb życia, korzystanie z solarium lub częste zażywanie kąpieli słonecznych oraz przyjmowanie leków sterydowych.

Zapytaj na forum ekspertów Bieńkowscy Clinic o sposoby leczenia pajączków naczyniowych

Niektóre rodzaje pajączków naczyniowych zanikają samoistnie, natomiast zmiany związane z chorobami układu krążenia wymagają stałej obserwacji oraz stałej opieki lekarskiej. W pozostałych przypadkach bardzo dobre efekty daje leczenie za pomocą lasera Cutera Excel V+.

Leczenie pajączków naczyniowych laser Cutera Excel V+