Leczenie zespołu suchego oka

Opis dla Leczenie zespołu suchego oka

bienkowscyclinic

OptiLight rozszerzony o końcówkę zabiegową  Optimal Pulse Technology (OPT®) jest jedną z możliwości jaką dostarcza urządzenie Stellar M 22 czyli  najnowsza odsłona platformy zabiegowej od izraelskiej firmy LUMENIS – ikony i wiodącego producenta laserów na świecie.

bienkowscyclinic

OptiLight to nowoczesne urządzenie które dzięki technologii OPT™, doskonale sprawdza się w leczeniu choroby spowodowanej dysfunkcją gruczołów Meiboma(MGD),  zwanej zespołem suchego oka. Urządzenie wykorzystuje do tego celu opatentowaną technologię intensywnego i precyzyjnego światła szerokopasmowego.  Według najnowszych badań dysfunkcja gruczołów Meiboma jest przyczyną 86% zachorowań na chorobę zespołu suchego oka. Zabieg OptiLight przywraca prawidłowe funkcjonowanie gruczołów Meiboma, odpowiedzialnych za opóźnienie  parowania filmu łzowego. Zmniejsza jednocześnie stan zapalny powiek i okolicy oczu wywołany nadmiernym rozszerzeniem naczyń krwionośnych oraz przewlekłym rumieniem skóry.

PRZEBIEG ZABIEGU

Zabieg może wymagać znieczulenia oczu za pomocą specjalnych kropli oraz zastosowania chłodzenia w jego trakcie. Po dokładnym oczyszczeniu skóry, założeniu okularów ochronnych lub osłon podpowiekowych i umieszczeniu na skórze przezroczystego żelu rozpoczynamy procedurę zabiegową. Podczas zabiegu pacjent może odczuwać ukłucia i intensywne rozgrzanie skóry. Pomimo zastosowanych osłon na oczy, podczas wykonywania  zabiegu na okolice podoczodołowe i powiek pacjent widzi błyski światła podobne bo błysku flesza. Czas trwania procedury zabiegowej zajmuje z reguły 15-20 minut jest uzależniony od intensywności zabiegu i powierzchni na jakiej pracujemy.

CZĘSTOTLIWOŚĆ I ILOŚĆ WYKONYWANYCH ZABIEGÓW

Schemat kuracji to zwykle 4 zabiegi wykonane w serii co 2-4 tygodnie w zależności od zaleceń lekarskich. Trwałość efektu jest uzależniona od indywidualnych predyspozycji pacjenta i czynników zewnętrznych na jakie jest on narażony.

EFEKTY ZABIEGU

Efektem zabiegu jest całkowite usuniecie lub ograniczenie pieczenie oczu, uczucia suchości, umiarkowanego przekrwienia czy też wrażenie piasku pod powiekami czyli objawów zespołu suchego oka, spowodowanych dysfunkcja gruczołów Meiboma. Terapia pomaga złagodzić objawy Zespołu Suchego Oka, w tym eliminować błędne koło zapalenia suchego oka. OPT™ obniża poziom mediatorów prozapalnych, łagodzi nieprawidłowości w naczyniach krwionośnych, zmniejsza populację roztoczy Demodex oraz przywraca morfologię i funkcjonalność gruczołów Meiboma.

PRZEBIEG GOJENIA

Zabieg Opti Light jest zupełnie nieinwazyjny. Bezpośrednio po zabiegu na skórze może pojawić się delikatne zaczerwienienie skóry, które ustępuje w ciągu kilku godzin. Rzadko pacjenci odczuwają chwilowe podrażnienie oczu wywołane zabiegiem i potrzebą zastosowania podpowiekowych osłon na oczy. Stosując się do zaleceń lekarza wykonującego zabieg pacjent może bezpośrednio po zabiegu powrócić do codziennych czynności.

WSKAZANIA

Leczenie zespołu suchego oka (DED), znanego również jako suche oko lub niedobór łez lipidowych, wywołany dysfunkcją gruczołów Meiboma (MGD).

PRZECIWWSKAZANIA

• świeża opalenizna
  • leki światłouczulające (retinoidy, p/depresyjne, tetracykliny) wymagają zastosowania odpowiednich srodków ostrożności i odpowiedniej terapii po zabiegowe ale nie dyskwalifikują bezwzględnie z wykonania zabiegu
  • zioła (dziurawiec, nagietek)
  • ciąża
  • neuroporażenie w planowanym obszarze zabiegowym, w ciągu ostatnich 6 miesięcy
  • przebyte operacje oka lub powieki w ciągu ostatnich 6 miesięcy
  • spożywanie alkoholu (24 godziny przed zabiegiem)
  • cukrzyca (niewyrównana)
  • Infekcje oka, w ciągu ostatnich 6 miesięcy
  • migreny
  • bielactwo
  • łuszczyca (aktywna faza)
  • padaczka
  • aktywna opryszczka
  • uszkodzenia skory w obszarze zabiegowym
  • znamiona dysplastyczne w okolicy zabiegowej
  • aktywna choroba nowotworowa

ZALECENIA PRZED I PO ZABIEGU

Skóra przed zabiegiem nie wymaga specjalnego przygotowania. Skóra natomiast nie powinna być świeżo opalona ani zabarwiona samoopalaczem, czy balsamem brązującym. Jeżeli przyjmuje się leki, zioła i inne substancje światłouczulające  lub występuje którekolwiek z powyższych przeciwwskazań,  należy poinformować o tym osobę wykonującą zabieg.

Po zabiegu zaleca się intensywne nawilżanie oraz stosowanie łagodzących środków do mycia i pielęgnacji skóry poddanej zabiegowi.  Uwagę zwrócić należy na ochronę przed UV. Stosować krople do higieny oka lub inne leki jeżeli zostały zalecone przez lekarza. Należy ograniczyć aktywność fizyczną aby nie doprowadzić do nadmiernego rozszerzania naczyń krwionośnych i dostania się potu do oczu. Wszystkie niezbędne leki, kosmetyki i inne środki ostrożności zostaną zalecone podczas wizyty w klinice.

ZALECANE KOSMETYKI

Podczas konsultacji lekarskiej, poprzedzającej zabieg, specjalista zaleca indywidualnie dobrane dermokosmetyki. Nabyć je można stacjonarnie w klinice jak również online: www.skinexpert.pl

CENNIK

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym cennikiem>.

W naszych klinikach można płacić w systemie ratalnym. Sprawdź dostępne formy finansowania>