Dlaczego mężczyznom rosną piersi?

Opis dla: Dlaczego mężczyznom rosną piersi?

Wygląd jest tak samo ważny dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Wygląd zewnętrzny dla panów również może być przyczyną wielu kompleksów. Powoduje je m.in. rozrost tkanek w obrębie piersi i brodawek sutkowych. Doprowadza to do tego, że u mężczyzn zaczynają rosnąć piersi. Są one widoczne na pierwszy rzut oka i znacząco wpływają na sylwetkę. ginekomastia, bo tak nazywane jest to schorzenie, może dotyczyć zarówno panów w kwiecie wieku, jak i chłopców. Schorzenie dzieli się na ginekomastię fizjologiczną i patologiczną. Dlaczego mężczyznom rosną piersi i jak sobie z tym poradzić?

Czym jest ginekomastia?

ginekomastia przez medycynę traktowana jest jako choroba. Polega ona na przeroście gruczołu piersiowego u mężczyzn. Wystąpić może u mężczyzn w każdym wieku. Szacuje się, że przerost piersi występuje u prawie połowy męskiej populacji. U niektórych panów pojawia się ginekomastia, jednak znacznie częściej ma się do czynienia z lipomastią. Oznacza to, że dochodzi do przerostu tkanki tłuszczowej tylko zgromadzonej w okolicach piersi, a nie również w tkance gruczołowej.

Przyczyny męskich piersi

Przyczyna ginekomastii to przede wszystkim zaburzenia hormonalne w zakresie wydzielania, budowy lub receptorów. Wzrost gruczołów sutkowych u mężczyzn jest spowodowane żeńskim hormonem płciowym estrogenem, który hamuje działanie testosteronu i umożliwia wzrost gruczołu.

Jako przyczynę męskich piersi podaje się też przyjmowanie niektórych leków (głównie na niepłodność, wrzody żołądka, oligospermię, anaboliki) oraz otyłość, które również w znaczący sposób wpływają na gospodarkę hormonalną.

Jak zdiagnozować ginekomastię?

Ginekomastię można zdiagnozować na podstawie badania lekarskiego, które przeprowadzają specjaliści z Bieńkowscy Clinic z Częstochowy i Bydgoszczy. Diagnostyka ma potwierdzić przerost gruczołu piersiowego, ustalić jego przyczynę oraz dalsze postępowanie. W Bieńkowscy Clinic można poddać się leczeniu zarówno ginekomastii, jak i lipomastii. Prowadzone jest ono przez wykwalifikowany zespół medyczny. Metoda leczenia dobierana jest indywidualnie do pacjenta.

Jak leczy się męskie piersi?

Ginekomastię można leczyć na kilka sposobów. Najczęściej stosowanym zabiegiem jest liposukcja klatki piersiowej z możliwością chirurgicznego wycięcia gruczołu sutkowego. W Bieńkowscy Clinic do zabiegu stosowany jest najnowszy sprzęt do liposukcji nutacyjnej, czyli N.I.L. Pozwala on zminimalizować ryzyko obrzęków, zasinień i nierówności po zabiegu, a także umożliwia wszczepienie pobranej podczas operacji tkanki tłuszczowej w inną okolicę ciała.

Na czym polega liposukcja nutacyjna?

Zabieg usuwania męskich piersi przebiega w kilku etapach. Pierwszym krokiem jest podanie pacjentowi znieczulenia miejscowego. Odbywa się to przy pomocy mikrokaniuli. Znieczulenie ma nie tylko zniwelować dyskomfort, ale także obkurczyć naczynka krwionośne. Kolejnym etapem usuwania męskich piersi jest odessanie tkanki tłuszczowej. Jednorazowo można odessać od 200 do 400 ml tkanki tłuszczowej z każdej piersi. Na tym etapie stosuje się również kaniule o różnym kształcie i grubości. Po zakończeniu zabiegu miejsca poddawane nacięcią zszywane są szwami lub specjalnymi plastrami. Cała procedura usuwania męskich piersi trwa ok. 60-90 minut, w zależności od tego, czy konieczne jest, chirurgiczne usunięcie gruczołu piersiowego. Po zabiegu pacjent nie musi pozostawać w klinice – do domu może wyjść już po ok. 2 godzinach.

Więcej o szczegółach zabiegu usuwania męskich piersi można dowiedzieć się w Bieńkowscy Clinic działającej w Bydgoszczy i Częstochowie.

OBJAWY i zalecenia po liposukcji męskich piersi

Po usunięciu męskich piersi pacjent musi stawiać się na kontrole pozabiegowe. Pierwsza rekomendowana jest po ok. 2-4 dniach. Już w jej trakcie mogą zostać usunięte szwy pooperacyjne. W czasie rekonwalescencji pacjent powinien nosić specjalne ubranie uciskowe – zgodnie z zaleceniami lekarza. Ma ono zmniejszyć ryzyko wystąpienia krwiaków i obrzęków. Objawy po zabiegu nie są groźne. Najczęściej pacjenci zgłaszają tkliwość i przeczulicę w obszarze zabiegowym.