Kiedy warto rozważyć zastosowanie spersonalizowanego planu żywieniowego?

Plan żywieniowy w zdrowiu

Należy uświadomić sobie jedną bardzo ważną rzecz, mianowicie to, że ciało, powinno być dla każdego człowieka jednym z najważniejszych i z najcenniejszych darów, który został dany. Jeżeli zadbamy o nie tak jak należy, ono odwdzięczy się nam długim, zdrowym i szczęśliwym życiem.

Spersonalizowane wsparcie żywieniowe warto zastosować nawet w przypadku, gdy nie potrzebujemy zredukować zbędnych kilogramów, czy cierpimy na jakieś jednostki chorobowe.

Plan żywieniowy w chorobach

Dietoterapia kliniczna jest dla tych osób, które chcą wesprzeć leczenie chorób. Polega ona na zastosowaniu określonej diety w zależności od schorzenia i indywidualnych cech organizmu pacjenta, wyników badań.

Właściwie dopasowana dieta jest jedną z najskuteczniejszych i najbardziej naturalnych metod wspomagania leczenia chorób współczesnej cywilizacji.

W Bieńkowscy Clinic® proponujemy rozważenie zastosowania dietoterapii w następujących jednostkach chorobowych:

• nerwicach i depresjach
  • chorobach o podłożu metabolicznym (cukrzyca typu II, nadciśnienie tętnicze, dna moczanowa, hipercholesterolemia)
  • chorobach autoimmunizacyjnych (m.in Hashimoto, RZS, toczeń, łuszczyca, bielactwo)
  • atopowym zapaleniu skóry, egzemach, trądziku
  • łysieniu o podłożu plackowatym i bliznowaciejącym, telogenowym i androgenowym (Trichoskopię, która jest badaniem potwierdzającym rodzaj łysienia możesz wykonać w Bieńkowscy Clinic®)
  • zaburzeniach mikrobioty jelitowej
  • utajonych nadwrażliwościach pokarmowych
  • IBS (zespole jelita nadwrażliwego)
  • SIBO (zespole przerostu bakteryjnego w jelicie cienkim)
  • zespole chronicznego zmęczenia (CFS)
  • zaburzeniach pracy tarczycy
  • zespole policystycznych jajników oraz endometriozie
  • żywieniu kobiet w ciąży oraz dzieci

Plan żywieniowy w redukcji masy ciała

Do tematu redukcji wagi należy podejść holistycznie. Nie ma błyskawicznych i trwałych efektów jednocześnie. Nie ma diety jednej dobrej dla wszystkich, ani diety cud. Jesteś Ty i Twój organizm, Twoje ciało i myśli, Twoja aktywność i regeneracja. To wszystko składa się na Twój sukces lub potknięcie. Liczy się wytrwałość i motywacja.

W przypadku otyłości, która jest sklasyfikowana jako choroba, brane są pod rozwagę czynniki zaburzające prawidłowe mechanizmy funkcjonowania organizmu. Tkanka tłuszczowa jest organem aktywnym metabolicznie, wytwarza wiele hormonów, czynników zwiększających ogólnoustrojowy stan zapalny. Zaburza to prawidłowe funkcjonowanie organizmu na wielu płaszczyznach.

W Bieńkowscy Clinic® plan żywieniowy wspierający odchudzanie polega na doprowadzaniu organizmu do równowagi, obniżaniu stanów zapalnych, regulacji gospodarki hormonalnej i cukrowej. Dzięki takiemu podejściu do odchudzania uzyskujemy trwałe efekty w usuwaniu tkanki tłuszczowej i jednocześnie wspieramy powrót do zdrowia, co jest naszym nadrzędnym celem.

Należy pamiętać o tym, że każdy człowiek jest inny, dlatego też przebieg tego procesu jest różny.

U jednej osoby ubytek masy ciała następuje szybciej, u innej wolniej.