Opadające powieki? Pozbądź się problemu dzięki blefaroplastyce

Opis dla: Opadające powieki? Pozbądź się problemu dzięki blefaroplastyce

Opadające powieki są częstym problemem, wbrew pozorom nie tylko wśród osób dojrzałych, lecz także młodych. Defekt szpeci twarz i dodaje lat, ale też utrudnia prawidłowe widzenie. Najskuteczniejszym sposobem likwidacji opadającej powieki jest jej wycięcie, czyli zabieg blefaroplastyki. Na czym polega plastyka powiek? Komu ją polecamy? Przeczytaj.

BLEFAROPLASTYKA pastyka powiek

Przyczyny opadania powiek

Powieki opadają głównie na skutek upływu lat. W skórze zaczyna brakować kolagenu, który odpowiada za jej prawidłowe napięcie. W efekcie powieki stają się wiotkie, pojawiają się zmarszczki oraz słabną mięśnie odpowiedzialne za unoszenie brwi. Wszystko to sprawia, że oko przestaje wyglądać tak, jak dawniej. Opadające powieki postarzają, optycznie zmniejszają oczy, sprawiają, że twarz wygląda na smutną, ale też znacząco ograniczają pole widzenia. Dlatego blefaroplastyka na opadające powieki jest zabiegiem zalecanym również przez lekarzy okulistów.

Inną przyczyną opadania powiek są predyspozycje genetyczne. Niektóre osoby mają po prostu taką anatomię twarzy, że powieka ma tendencję do opadania, a z czasem ten problem się pogłębia. Przyczyną mogą być również uszkodzenia nerwów czy choroby nowotworowe. W takich przypadkach opadająca powieka może dotyczyć nawet młodych osób.

Najczęściej mówimy o opadaniu powiek górnych. Może zdarzyć się też tak, że korekty wymaga powieka dolna. Spowodowane jest to między innymi procesem starzenia, nadmiarem podskórnej tkanki tłuszczowej lub zastojem limfy.

Kiedy warto pomyśleć o blefaroplastyce?

Plastykę powiek wykonuje się głównie z dwóch powodów: aby odmłodzić i skorygować wygląd twarzy albo poprawić pole widzenia. Na zabieg warto się zdecydować, gdy opadająca powieka zaczyna utrudniać normalne funkcjonowanie. Defekt nie tylko ogranicza pole widzenia, lecz także może być przyczyną uczucia ciężkości powiek, bólu głowy oraz ciągłego zmęczenia.

Jak wygląda blizna po blefaroplastyce?
blefaroplastyka efekty
plastyka powiek dolnych
bienkowscyclinic

Na czym polega plastyka powiek?

Z opadającymi powiekami można walczyć na wiele różnych sposobów. Jest szereg nieinwazyjnych zabiegów, które wzmacniają delikatną okolicę oczu i zapobiegają wiotczeniu skóry, m.in. laseroterapia, HIFU, komórki macierzyste, czynniki wzrostu. Jednak gdy problem zaczyna przeszkadzać, staje się bardzo widoczny i trudno go ukryć pod makijażem, najczęściej jest już za późno na zabiegi bez skalpela. Najskuteczniejszym sposobem na to, żeby pozbyć się opadającej powieki raz na zawsze, jest interwencja chirurgiczna.

Przed zabiegiem konieczna jest konsultacja okulistyczno-chirurgiczna oraz odpowiednie przygotowanie. Lekarz wykonuje dokumentację fotograficzną, dzięki której możliwe będzie precyzyjne przeprowadzenie operacji. Upewnia się też, czy u pacjenta nie występują takie przeciwwskazania, jak: ciężkie choroby ogólnoustrojowe, skazy naczyniowe, niedokrwistość, nieuregulowane nadciśnienie, infekcje czy stany ropne skóry twarzy. Specjalista uprzedza również o konieczności rzucenia palenia na miesiąc przed zabiegiem oraz odstawienia leków przeciwzapalnych na 10-14 dni przed zabiegiem. Podczas konsultacji chirurg ustala z pacjentem zakres i charakter zabiegu.

Chirurgiczna blefaroplastyka jest wykonywana w znieczuleniu miejscowym lub krótkim znieczuleniu ogólnym. Lekarz najpierw wykonuje precyzyjny rysunek na skórze, następnie robi nacięcie i usuwa nadmiar skóry z powiek. Konieczna może okazać się też plastyka mięśnia okrężnego oka oraz zaopatrzenie przepuklin tkanki tłuszczowej okołogałkowej.  Rana zamykana jest warstwowo, bardzo cienkimi szwami, a blizna staje się praktycznie niezauważalna, ponieważ zostaje ukryta w naturalnym załamaniu powieki.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat blefaroplastyki oraz innych zabiegów na opadające powieki? Skontaktuj się z naszymi specjalistami.