Objawy starzenia

Starzenie to niestety problem dotyczący każdego, niektórych dotyka ono szybciej, ale najważniejsze jest nie przegapić momentu jego rozpoczęcia. Pierwszymi widocznymi objawami są utrata jędrności i napięcia skóry, które wpływają na osłabienie jej funkcji ochronnej organizmu. W kolejnym etapie skóra traci swoją grubość i odpowiednie nawodnienie – co prowadzi do zaburzenia ukrwienia, często objawiającego się napadowym rumieniem. Następnym etapem są zmarszczki, które w powszechnym rozumieniu są najgorszym objawem starzenia się.

Mimo wyspania i odpowiedniego nawodnienia skóra traci kolor i blask – twarz wygląda na zmęczoną lub chorą . Dodatkowo sińce pod oczami (tzw. worki) przez co wszyscy dodają Ci lat! Są to alarmujące oznaki ścieńczenia organizmu i przyspieszenia procesu. Najwyższy czas podjąć zdecydowane działania i bezpiecznie zatrzymać czas z klinikami Bieńkowscy Clinic.

PRZYCZYNY STARZENIA SIĘ SKÓRY

Naturalne

Jest to swobodnie zachodzący proces wywołany zmianami hormonalnymi na poziomie hormonów płciowych (estrogeny i testosteron). U kobiet zmiany te są bardziej gwałtowne z racji przechodzenia menstruacji, ciąży czy klimakterium. Skóra okresowo staje się bardzo wrażliwa i sucha – przykładowo wzrost progesteronu tuż przed menstruacją odpowiada za pojawianie się licznych wyprysków. Największe zaburzenia hormonalne zachodzą w czasie menopauzy. Zatrzymanie pracy jajników wpływa na obniżona produkcję estrogenów, co rozpoczyna „efekt domina”. Jednym ze skutków jest zwolnienie syntezy  kolagenu, przez co skóra staje się atroficzna i traci swoje właściwości. W połączeniu z pogorszeniem stanu psychicznego – przekwitanie mocno odbija się na wyglądzie.

Proces starzenie uwarunkowany jest również genetycznie – na co wpływu nie mamy.

Dodatkowe

Przyczyną przyspieszonego starzenia się skóry jest niehigieniczny tryb życia oraz czynniki zewnętrzne zwane stresem oksydacyjnym:

• nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV
  • palenie papierosów oraz przebywanie w zadymionych pomieszczeniach
  • nadużywanie alkoholu
  • niewłaściwy sposób odżywainia
  • klimatyzacja
  • brak aktywności fiycznej
  • stresujący tryb życia

PROFILAKTYKA

Najlepszym przeciwdziałaniem postępującym zmiano starczym jest higieniczny tryb życia:

• odpowiednia dieta – bogata w warzywa i owoce, ograniczenie węglowodanów, wyeliminowanie smażonych i tłustych potraw, używanie oliwy z oliwek
  • aktywność fizyczna oraz przebywanie na świeżym powietrzu w bezwietrznym i zacienionym miejscu
  • odpowiednia ochrona przed promieniowaniem UV, krem z wysokim faktorem

BEZPIECZNE ZATRZYMANIE PROCESU STARZENIA SIĘ

Powstrzymanie procesu starzenia wymaga zdecydowanych i szybkich działań. Wiadomo, że już od 25 roku życia czas przestaje być łaskawy i zaczyna się powolny proces starzenia i umierania. Potencjał komórek do rozmnażania i syntezy niezbędnego do utrzymania młodości kolagenu zanika, a „szybki” tryb życia nie sprzyja zachowaniu witalności i zdrowiu. Chcąc zawczasu powstrzymać oznaki upływającego czasu skorzystaj klinik wszystkich technologii i zachowaj piękny wygląd.