Usuwanie guzów tarczycy bez operacji – czy to możliwe?

Opis dla: Usuwanie guzów tarczycy bez operacji – czy to możliwe?

Guzy tarczycy to w większości przypadków niezłośliwe zmiany, które można leczyć na różne sposoby. Wcale nie musisz decydować się na radykalny zabieg chirurgiczny, aby pozbyć się tego problemu. Dowiedz się, na czym polega laserowa ablacja guzów tarczycy Radiofrekwencjaem i poznaj inne metody likwidacji tego typu zmian.

Przyczyny guzów tarczycy – dlaczego powstają te zmiany?

Jak dotąd nie wyjaśniono dokładnie przyczyn rozwoju torbieli wypełnionych płynem lub zmian litych, którymi są guzy tarczycy. Do ich powstania mogą przyczynić się predyspozycje genetyczne (inne zdiagnozowane przypadki guzów w rodzinie), a także schorzenia o podłożu autoimmunologicznym, np. choroba Hashimoto. Guzkom tarczycy może sprzyjać deficyt jodu w codziennej diecie. Ryzyko rozwoju zmian rośnie wraz z wiekiem. Częstość występowania guzów tarczycy u kobiet wynosi około 6%, natomiast u mężczyzn tylko 1%.

Leczenie guzów tarczycy farmakoterapią i jodem radioaktywnym

Jedną z niechirurgicznych metod leczenia guzów tarczycy jest odpowiednio dobrana farmakoterapia. W przypadku łagodnych zmian i niedoczynności tarczycy stosuje się np. lewotyroksynę w dawkach supresyjnych. U pacjentek z nadczynnością tarczycy wdraża się tyreostatyki. Niekiedy lekarz może zalecić leczenie jodem promieniotwórczym. Tego typu metoda jest zakazana w przypadku kobiet w ciąży lub planujących potomstwo w najbliższym czasie.

echolaser – nowoczesne narzędzie do usuwania guzów tarczycy o łagodnym charakterze

echolaser to nowoczesne urządzenie stworzone z myślą o małoinwazyjnej terapii guzów tarczycy (charakter guzów potwierdza wcześniejsza biopsja). Na czym polega działanie Radiofrekwencjaa? Sprzęt wytwarza wysokoskoncentrowaną wiązkę fal ultrasonograficznych, która niszczy niepożądaną zmianę, bez naruszania tkanek sąsiadujących. Dzięki znieczuleniu miejscowemu zabieg laserowego usuwania guzów tarczycy jest bezbolesny i trwa do kilkudziesięciu minut. Na skórze nie pozostają żadne ślady, blizny czy przebarwienia, a system chłodzenia zapewnia odpowiedni komfort podczas pracy Radiofrekwencjaa. Lekarz kontroluje przebieg procedury za pomocą stałego podglądu USG.

Laserowa ablacja guzów tarczycy nie wymaga rekonwalescencji – może być przeprowadzona u wszystkich osób, które mają łagodne guzy (o niezłośliwym charakterze), które nie chcą lub nie mogą skorzystać z klasycznej operacji metodą chirurgiczną. Przeciwwskazaniem do zabiegu Radiofrekwencjaem jest też zakażenie skóry w obszarze zabiegowym oraz zmiany guzowate zlokalizowane w okolicy krytycznych struktur.

Czy można zapobiegać guzkom tarczycy? Działania profilaktyczne

Chcąc uniknąć zachorowania, warto dbać o odpowiednią podaż jodu w codziennym menu. W tym celu warto stosować sól kuchenną i spożywać ryby morskie bogate w ten cenny pierwiastek. Innym zaleceniem profilaktycznym, które może zmniejszyć ryzyko rozwoju guzów tarczycy, jest zaprzestanie palenia papierosów.

Inne możliwości Radiofrekwencjaa – leczenie przerostu prostaty

Radiofrekwencja to urządzenie o wielofunkcyjnym działaniu. Poza guzkami tarczycy ten sprzęt znajduje zastosowanie w leczeniu łagodnego przerostu prostaty u mężczyzn. Ta mikroinwazyjna metoda zmniejsza objawy, które uprzykrzają codzienne życia pacjenta,  działając jedynie w miejscu problemu, bez naruszania pobliskich struktur. Zabieg leczenia przerostu prostaty Radiofrekwencjaem trwa kilkanaście minut, jest przeprowadzany pod kontrolą USG, a rekonwalescencja wynosi dosłownie kilka godzin. W przeciwieństwie do metody chirurgicznej ryzyko powikłań jest ograniczone do minimum, co czyni tę terapię tak popularną w ostatnich latach. Warto dodać, że echolaser nie pozostawia blizn ani nie wpływa na funkcje seksualne mężczyzny.

Osoby borykające się z guzkami tarczycy czy z przerostem prostaty zapraszamy do zapoznania się także z innymi artykułami na naszym blogu:

Czy łagodne guzki tarczycy można usuwać za pomocą lasera?

Co to jest chirurgia małoinwazyjna? TOP 5 zabiegów

Jeśli zależy Ci na skutecznej likwidacji guzów tarczycy dzięki małoinwazyjnym technikom, skontaktuj się z naszymi ekspertami z klinik w Bydgoszczy i Częstochowie za pomocą formularza: https://bienkowscyclinic.pl/kontakt
Przeczytaj również