Jakie są przeciwwskazania do powiększania ust?

Opis dla: Jakie są przeciwwskazania do powiększania ust?

Jednym z efektów procesu starzenia jest zanik tkanki oraz zwiotczenie skóry w obrębie ust. Sprawia to, że wargi przestają być pełne i sprężyste, a ich kąciki opadają. Medycyna estetyczna dysponuje różnorodnymi sposobami na odwrócenie tego zjawiska. Najpopularniejsze zabiegi to lifting ust oraz wypełnianie ich kwasem hialuronowym. Wskazania i przeciwwskazania są różne, w zależności od wybranej metody. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj poniższy artykuł!

Powiększanie ust kwasem hialuronowym

Kwas hialuronowy to jeden z najczęściej stosowanych wypełniaczy. Preparaty skomponowane na bazie tej substancji są wyjątkowo bezpieczne i zapewniają naturalne rezultaty zabiegu. Dzieje się tak dlatego, że kwas hialuronowy w formie organicznej występuje w ludzkim organizmie. Znajduje się m.in. w ścianach komórkowych, ciele szklistym oka, a także mazi stawowej. Zastosowanie syntetycznego preparatu na bazie tej substancji nie wiąże się więc z dużym ryzykiem powikłań.

Kwas hialuronowy wykazuje zdolność wiązania wody. Sprawia to, że jest nie tylko doskonałym wypełniaczem, lecz także substancją nawilżającą oraz nadającą skórze sprężystość. Naturalna produkcja kwasu hialuronowego spowalnia wraz z wiekiem, co jest przyczyną występowania objawów procesu starzenia. Należą do nich m.in. zmarszczki, wiotkość cery pod oczami, ale także zwężenie warg, które jest niekorzystne z estetycznego punktu widzenia.

Powiększanie ust kwasem hialuronowym jest jednym z najczęściej wykonywanych zabiegów medycyny estetycznej. Preparat nadaje się również do modelowania kształtu policzków i nosa, spłycania doliny łez oraz wypełniania innych ubytków tkankowych. W przypadku plastyki warg zaleca się zastosowanie tej metody u pacjentów, u których stwierdzone są takie niedoskonałości, jak:

• niewielka asymetria pomiędzy górną a dolną wargą,
  • niewielka asymetria pomiędzy lewą a prawą stroną ust,
  • utrata konturu i objętości ust,
  • drobne zmarszczki na czerwieni wargowej,
  • opadające kąciki ust.

Oczywiście przyczyną poddania się zabiegowi może być również subiektywne niezadowolenie pacjenta z wyglądu własnych ust oraz chęć ich powiększenia. Nie zaleca się natomiast przeprowadzania tej procedury u osób, które mają skłonność do blizn przerostowych (keloidów), cierpią na choroby układu immunologicznego (np. cukrzycę) lub są w trakcie immunoterapii.

Bezwzględnym przeciwwskazaniem do zabiegu jest również nadwrażliwość pacjenta na kwas hialuronowy. Przeciwwskazaniami czasowymi są natomiast okres ciąży i karmienia piersią oraz stany zapalne lub aktywne infekcje skóry (takie jak trądzik, opryszczka) w obrębie dolnej części twarzy.

Powiększanie ust kwasem hialuronowym nie jest również zalecane w przypadku pacjentów, u których problemem jest opadnięcie oraz zanik objętości wargi górnej. Wstrzyknięcie wypełniacza doprowadziłoby do oszpecenia pacjenta i uzyskania nienaturalnego wyglądu. Znacznie lepszą alternatywą dla pacjentów zmagających się z takim defektem jest lifting ust.

Powiększanie ust metodą liftingu

Lifting ust (tzw. lip lift) to zabieg mikrochirurgii estetycznej. Polega na podniesieniu wargi górnej i odwinięciu czerwieni wargowej, która zanikła w wyniku procesu starzenia. Zabieg umożliwia przywrócenie tej części twarzy młodzieńczego wyglądu. Jest umiarkowanie inwazyjny, ponieważ wykonuje się go przy użyciu skalpela. Pozostawia bliznę o długości 3-4 centymetrów, która jest ukryta na granicy nosa i górnej wargi.

Jednym ze wskazań do przeprowadzenia zabiegu lip lift jest zaburzenie proporcji warg. Przyjmuje się, że prawidłowe parametry wynoszą 1:2, przy czym górna warga powinna wypełniać 1/3 pełnej objętości ust, zaś warga dolna – 2/3.

Innymi wskazaniami do wykonania liftingu ust są:

• zwężenie czerwieni wargowej,
  • opadające kąciki ust,
  • poszerzenie ust między kącikami,
  • spłaszczenie warg,
  • zmarszczki wokół ust,
  • pojawienie się zrogowaciałej tkanki wokół ust.

Jak każdy zabieg chirurgiczny, lifting ust ma również swoje przeciwwskazania. Należą do nich:

• niewyrównana cukrzyca,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • choroby układu krążenia,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi.

Tymczasowym przeciwwskazaniem jest również ciąża i okres karmienia piersią. Zabiegu lip lift nie należy też przeprowadzać u pacjentów, którzy uprzednio wypełnili usta kwasem hialuronowym. W takim wypadku należy poczekać na wchłonięcie się preparatu (6-12 miesięcy od iniekcji) lub przeprowadzić rozpuszczanie kwasu hialuronowego na drodze osobnego zabiegu.

Zastanawiasz się, czy powiększanie ust jest dla Ciebie? Przeczytaj również inne artykuły na naszym blogu:

Metody powiększania ust – znajdź najlepszą dla siebie!

lip lift – zabieg dedykowany dla osób z kompleksem wąskich ust

lip lift – piękne i ponętne usta od zaraz

lub skontaktuj się z naszymi ekspertami z klinik w Bydgoszczy i Częstochowie poprzez formularz: https://bienkowscyclinic.pl/kontakt

Powiększanie ust – opinie naszych pacjentów:

opinie-pacjentow-powiekszanie-ust

opinia powiększanie ust