Trądzik różowaty, rumień

CZYM JEST TRĄDZIK RÓŻOWATY

Trądzik różowaty jest przewlekłą chorobą skóry, która rozwija się przede wszystkim na podłożu naczyniowym. Problem występuje wyłącznie u osób dorosłych, zwłaszcza kobiet po 35 roku życia, chociaż cięższy jej przebieg dotyczy mężczyzn.

ETAPY TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

Trądzik różowaty początkowo objawia się występowaniem rumienia, uczucia napięcia oraz pieczenia skóry, zlokalizowanego zwłaszcza w okolicy nosa, policzków, brody oraz czoła. W początkowym etapie objaw ten ujawnia się tylko w warunkach podwyższonego ciśnienia, tj. np. w wyniku podwyższenia temperatury otoczenia, spożycia ostrych potraw, czy alkoholu.

Przy braku odpowiedniej pielęgnacji choroba rozwija się do kolejnych etapów. Pojawiają sie teleangiektazje, często nazywane przez pacjentów pajączkami – jest to siateczka drobnych popękanych naczyń krwionośnych, które zlokalizowane są bezpośrednio pod skórą. Rumień nasila się i utrzymuje coraz dłużej, tak aby utrwalić się całkowicie.

Kiedy i ten etap zostanie zlekceważony, na twarzy pacjenta pojawiają się grudki i krostki. Często ujawniają sie również suchość i pieczenie w okolicy powiek. Skóra staje sie pogrubiona, jej struktura nierównomierna, wręcz guzowata. Zwłaszcza u mężczyzn w zaawansowanym stadium trądziku różowatego rozwija sie tzw. rhinophyma, czyli guzowatość nosa.

PRZYCZYNY TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

Przyczyny tej choroby nie zostały do końca poznane. Podejrzewa się, że główny wpływ na rozwój schorzenia mają uwarunkowania genetyczne. Udowodniono również, że problem trądziku rożowatego częściej dotyka osoby chorujące na nadciśnienie oraz zakażone Helicobacter pylori.

Pacjenci z cerą naczyniową mają większe prodyspozycje do zaburzeń ze strony naczyń i w związku z  tym do wystąpienia objawów trądziku różowatego.

CZYNNIKI NASILAJĄCE OBJAWY TRĄDZIKU ROŻOWATEGO

• stres
  • promieniowanie UV
  • alergeny
  • zakażenia bakteryjne
  • alkohol
  • ostre przyprawy
  • nadmierne przegrzewanie np. sauna
  • narażenie na warunki dużego spadku temperatury np. praca w chłodni
  • nieodpowiednia pielęgnacja skóry
  • zaburzenia gospodarki hormonalnej

LECZENIE

W związku z przewlekłym i postępowym przebiegiem choroby niezwykle istotne jest jak najszybsze wdrożenie odpowiedniego leczenia.

Specjaliści Bieńkowscy Clinic® przeprowadzając zaawansowaną analizę zmian naczyniowych w obrębie skóry pacjenta OBRAZOWANIE 3D LINK, dostosują odpowiednią terapię, tak aby spowolnić rozwój trądziku różowatego i na długie miesiące zredukować uciążliwe objawy tej choroby. Ustalona zostanie również odpowiednia pielęgnacja skóry, która pozwoli dłużej cieszyć się z osiągniętych rezultatów leczenia – UNIVERSKIN LINK.

W Bieńkowscy Clinic® jesteśmy w stanie poradzić sobie z leczeniem trądziku różowatego na każdym jego etapie. Oferujemy również terapię rinophyma.